вторник, 17 януари 2017 г.

Паметна бележка

Едно бебе почина преди няколко дни.
Тъжна история.
Фейсбук истеряса - както винаги, когато се случи нещо лошо на територията - и заваляха присъди всякакви.


снимка: в. Сега
Историята обаче отново привлече - бегло и разфокусирано - погледите върху Център "Фонд за лечение на деца", и някои хора си спомниха, че някога имаше такъв Фонд, че той помагаше на болни деца и техните семейства, че там влязоха едни бдителни охранители на законността от ГДБОП през април м.г., че после влезе и нов директор, после полудишащите родители на болните деца се опитаха да ритнат ръжена в знак на протест и после Фондът умря.

Не мислех да пиша, но хвърлянето на гневни изблици в празното пространство ме провокира. 
Хора, запазете това настроение. И го адресирайте където трябва. Защото Фондът Не Работи. Не за едно дете. Той не работи за много, много деца. Просто не ги виждате. Това не значи, че ги няма.

Няма да ви разказвам отново неща, които сa писани  - за корупционните и лобистки практики, заложени в новия правилник, за конфликтите на интереси в Обществения съвет, за спрения и скрит регистър, за пълното отсъствие на отчетност.  


След всяко заседание на Обществения съвет на Център "Фонд за лечение на деца" се публикува информация за това как е протекло заседанието. Ето тук например е последната, от 11. януари. Можете да прочетете колко деца са одобрени за България, колко за чужбина, колко са отложени, колко са отказани и колко са се отказали сами. Последното само по себе си е забележително.

Усилието за прозрачност е похвално, обаче от него няма как да разберете, че Фондът, например, не се е разплащал с някои от партньорите си от месеци. Сигнали има както от външни специалисти, на които се дължат ставнително малки суми за написаните становища, така и от болници, на които не се разплащат одобрените за финансиране и вече приложени лекарства или медицински изделия. Няма как да разберете, че директорът на Фонда, в ролята си на "доайен" на българската педиатрия, съветва външните експерти какво да пишат в становищата си. Нито пък има как да разберете как (не) си говори с родителите, как в устни разговори отказва да изпълнява задължения, които са вменени на Фонда и как той и подчинените му заплашват майките на болни деца. Всъщност тези неща никой не би могъл да ги знае, освен ако не прекарва нощите си в четене на разговори между такива родители, в групи на такива семейства в социалните мрежи. Такава една работа... По-рано днес в профила си в социалните мрежи Красимира Обретенова написа:
"питам доктора кога ще ни оперира, той казва а бе, аз съм готов още утре, защото колкото повече се проточваме толкова повече е риска за детето, обаче има един ужасно глупав проблем.Фондът не е плащал на болницата от 5-6 месеца и не знам администрацията...едикакво си....Утре ще звънна на "проф. Пилософ" да се уточним какво правим, с Вас да се чуем в сряда...."
Да обясня за тези, които не познават казуса. Дъщерята на Красимира, освен множествените увреждания, в момента е с тежка сколиоза. Това е изкривяване на гръбначния стълб, но не такова, от което ви заболява гърбът като ходите на високи токчета. А такова, което превива тялото на две в най-невъобразим ъгъл, измества всички вътрешни органи, пречи на дишането, храненето и функционирането, или каквото е останало от него. Момичето трябваше да се оперира още през есента в чужбина, но Фондът отказа с мотива, че операцията била рискова. Три месеца по-късно рискът е още по-голям, градусът на изкривяването - също. Но, чакайте, според професор Пилософ, който е педиатър с 40 години стаж (освен директорски, нали), хроничноболните деца могат да чакат.  А сега се оказва, че заради неразплатени сметки, чакането може и да продължи.

Друг публично известен случай е този на Гергана Цветанова, която страда от невробластом. Прочетете внимателно всички статуси в групата под линка. Разгледайте качените документи. Не познавам лично майката, затова нищо повече от казаното от нея няма да си позволя да напиша. Само ще ви помоля да потърсите в този профил решението на следната задача - Дадено: лечението на детето струва 600 хил евро. 350 хил от тях са за компонента, която държавата, в лицето на Фонда няма да плати, защото я определя като експериментална. А останалите 250 хил ще плати, но след като приспадне събраната в сметката на майката сума. Търси се: Колко пари всъщност смята да плати Фондът?

Припомням ви Емо Каров. Той също се лекува от рак с дарителски пари, а семейството му съди Фонда.
Кампания събира пари и за тежко ортопедично лечение на Александра, за да може да има нормално детство и да расте пълноценна.

Това са случаите, за които знаем. Медицински състояния, за чието лечение преди Фондът заплащаше.

Питам се, накрая,

щом толкова тежко болни деца се лекуват с дарения,
щом Фондът не плаща и за тези, чието лечение уж е одобрил,

къде са парите на Фонда за лечение на деца и за какво се ползват?


5 коментара:

  1. Здравейте всички, името ми е Тереза ​​Уокър, женен съм за 20 години с моя съпруг и имаме двама сина. Старши 16 и по-малък е 11 години. Съпругът ми ме обичаше много, но той се занимаваше с афера с 32-годишна жена, която е нейният колега. Никога не съм си го представял, но по някакъв начин отношението му към мен и децата, късното му пристигане в офиса ме накара да се замисля по въпроса и 15 дни преди да признае, че той е замесен и те също са правили секс. Той я заведе в леглото ми, когато бях на служба. Дори на 20-та ми годишнина на марш, аз се държа далеч от секса, както го правим в деня на юбилея, той отново ще бъде нашият меден месец, той знае, че го е направил преди деня на юбилея на леглото ми, това означава, че чувствата ми бяха напълно безценен за него, психическото ми състояние е пълно с агония, Той е всъщност добър човек. Много го обичах, но сега чувствам, че съм обезпокоен от него. Мисля, че не мога да забравя и да възстановя болката, понякога го заплашвам. Понякога го информира, ако може да напусне семейството си, тя ще се омъжи за него и иска да го убеди, че съм жена, която не е подходяща за него. Аз също може да имам връзка. Не трябва да живея с него. Всъщност тя иска да спечели над мен, тъй като тя е разведена, тя каза, че е ревнив за нашите отношения и тя ще ме съсипе, като вземе съпруга ми. Трябваше да го обсъдя с един приятел, който ме помоли да намеря добър заклинател, най-напред никога не съм вярвал в този правопис на ролите, но трябва да го опитам, докато дойдох по имейл PROPHET д-р JOSEPH UGO в интернет за това как той е помогнал на толкова много хора да получат бившия си гръб и да помогнат да се оправят отношенията и да направят хората щастливи в отношенията им, аз му обясних ситуацията и той ми помогна в рамките на 7 дни, щастлив съм днес, че ми помогна и мога гордо казвам, че съпругът ми отново е с мен и сега е влюбен в мен като никога досега. Имате ли нужда от помощ в отношенията си като връщане на мъжа, съпругата, приятелката, приятелката, спечелването на лотарии, билковото лекарство за болест или повишаване на работата, зрителите, които четат моя пост и се нуждаят от помощ по отношение на предизвикателствата пред живота, трябва да се свържат с него.

    КОНТАКТ -Е-мейл: doctorjosephugo@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    ОтговорИзтриване
  2. Толкова съм щастлив, че споделям моя опит и показания тук за това как получих помощ от д-р Огундейл. Госпожа г-жа Shelley Hanes от Тексас, САЩ. Имах хубаво семейство след брака си; бях женен 6 години за съпруга си и изведнъж друга жена влезе в снимката, на която съпругът ми ме обичаше, преди да започне да избира кавги с мен, че беше толкова насилващ, че когато се опитвам да му кажа истината за това как чувствам и това, което прави, не е подходящо за семейството, той се ядосва много и ме удря с всяко нещо, което вижда около него. но аз все още го обичах с цялото си сърце, въпреки всичко, което ми направи и исках да го върна на всяка цена. след това той подаде молба за развод, през който целия ми живот се разкъсваше и не знаех какво да правя ...... той се измъкна от къщата и изостави мен и децата от 3 години. Така че един мой близък приятел ми каза за любовното заклинание на д-р Огундейл, за да върне съпруга ми, тя също използва любовното заклинание на д-р Огундейл, за да си върне бившия си приятел, който я напусна преди. И ми каза, че сега са много доволни от отношенията. И тя ме въведе в заклинанието, първоначално бях изненадан и уплашен, затова реших да го опитам. Въпреки че не вярвах във всички онези неща, тогава когато той направи специалните молитви и хвърли заклинанието, бях толкова изненадан, след 24 часа съпругът ми се върна и се молеше за моята прошка, той разбра грешките си, просто не можех да повярвам, така или иначе отново сме заедно и вече сме едно голямо щастливо семейство, както беше преди. Сключих споразумение с д-р Огундейл, за да информирам хората за добрата му работа, така че ако имате нужда от каквато и да е помощ, ви съветвам да се свържете с д-р Огундейл Email: ogundeletempleofsolution@gmail.com и за WhatsApp или Viver Chat: +27638836445.

    ОтговорИзтриване
  3. Казвам се Кейти Мартин и искам да споделя истинската си житейска история за това как върнах съпруга си с помощта на д-р ogundele страхотен заклинател, който върна съпруга ми за 24 часа със своите правомощия, и това заклинания са безвреден, този човек е много мощен човек, сключих споразумение с него да споделя името си в интернет, затова правя това сега. Ако имате нужда от помощ, можете да се свържете с него с неговия WhatsApp: +27638836445. Той е 100% реален и мощен.

    ОтговорИзтриване
  4. Поздрави на всички, които четат това свидетелство. Казвам се Майер. Бях отхвърлен от съпруга ми след седем (7) години брак, само защото друга жена имаше магия, за да го манипулира. Един ден, когато четях през интернет, видях няколко свидетелства, споделени от различни хора, разказващи за д-р Огунделе, мощен заклинател на заклинания, как той им помага при техните взаимоотношения, затова се свързах с д-р Огунделе в неговия WhatsApp: +27638836445. Той ми каза да не се притеснявам, че съпругът ми ще се върне при мен след 24 часа, точно след работата си, съпругът ми ми се обади по телефона и поиска моята прошка, какво голямо чудо направи д-р Огунделе, радвам се да го оставя всички знаете, че този заклинател има силата да върне влюбените и да реши други проблеми в отношенията. Заради него сега съм доволна от съпруга си, благодарение на д-р Огунделе. Ако имате нужда от помощ, свържете се с него на неговия WhatsApp: +27638836445. Имейл: ogundeletempleofsolution@gmail.com

    ОтговорИзтриване
  5. Казвам се Лиза Бари, искам да засвидетелствам пред широката общественост как връзката ми беше възстановена от великия заклинател, който някога съм имал предвид, наречен д-р Огунделе, след като д-р Огунделе заклина да върне съпруга ми в рамките на 24 часа бившия ми -съпругът ми се обади и поиска моята прошка. Сега отново сме щастливи заедно като любовници и семейство. Всичко благодарение на д-р Огунделе, който направи любовна магия за мен, за да се върне съпругът ми у дома. Ще продължа да споделям това, докато всички видят моето свидетелство, защото този човек е мощен и истински. Можете да се свържете с д-р Ogundele на Viber или WhatsApp Chat: +27638836445.

    ОтговорИзтриване